Kronika

Hodnocení Jarní výzvy za měsíc duben

1.5.2021

S potěšením jsme konstatovali, že se do Jarní výzvy zapojili téměř všichni žáci i učitelé. Kilometrů přibývalo každý den skoro 1000, ať už naběhaných, ušlých nebo najetých na kole. Mezi třídami se rozhořel nelítostný boj, který je nyní právě v polovině. Proto přicházíme s hodnocením výkonů za duben.

Počet účastníků vzrostl na 213, celková nasportovaná vzdálenost byla ukončena na hodnotě 29 942 km a 3 154 odeslaných aktivitách. 

Na nižším gymnáziu získala nejvíce bodů sekunda, 4794 body.

Na vyšším gymnáziu vede kvinta s 10304 body.

Nejlepší výkon v chůzi je z kvinty 45 km (ash), v běhu také z kvinty 24 km (#Babushka) a na kole ze septimy 110 km (#54996).

Největší počet získaných bodů v kategorii jednotlivců dosáhl hodnoty 1 217 bodů (Katalaanec, opět kvinta).

Martina a Petr


Videorecepty v angličtině aneb Uvař si sám

25.4.2021

Nenapadá vás, co si zrovna uvařit nebo upéct a chcete si vyzkoušet nový recept? Podívejte se na videa našich studentů 1.ročníku v rámci distanční výuky anglického jazyka. Úkol zněl: Natočte krátké video o vaření vašeho oblíbeného jídla nebo typicky českého jídla atp. v podobném stylu jako jsou např. videa na YouTube nebo pořady v TV.

Videa jsou dostupná na GYMKC po přihlášení:

  1. Chocolate cream cake
  2. Carrot cupcakes
  3. Leek soup

Úspěch našich žáků v chemické olympiádě

15.4.2021

Chemická olympiádaJen málokterý předmět je tolik spjat s praktickou činností jako chemie a uspořádat chemickou olympiádu v distanční formě byla letos pro pořadatele velká výzva. Na konci roku 2020 se rozhodlo, že olympiáda proběhne a že veškeré laboratorní práce přeneseme do domácího prostředí.

Přestože žáci již více než půl roku studují v distančním režimu a pro mnohé z nich je to náročná a únavná forma, 18 žáků tercie, kvarty, sexty a 2.ročníku našeho gymnázia se přihlásilo k plnění chemické olympiády. V rámci praktické části experimentovali s jedlou sodou, vytvářeli pH indikátor z červeného zelí nebo pitvali alkalický článek. Teoretická část pak byla realizována v prostředí Moodle.

Přečíst celý článek


Projektové řízení online

10.3.2021

I přes veškeré komplikace této nelehké doby se studentům společenskovědního semináře ze septimy a třetího ročníku, díky paní profesorce Musilové, poštěstilo během uplynulého půl roku účastnit vzdělávacího programu – Projektové řízení pro život.

V říjnu jsme od paní profesorky dostali nabídku spolupracovat s profesionálními projektovými manažery (Česká komora PMI) a jako jedni z prvních otestovat nový vzdělávací program. Po zvážení zájmu se do výuky přihlásilo 12 studentů semináře, kteří vytvořili dva projektové týmy. Manažeři paní profesorce poskytli podklady pro výuku a mohli jsme začít. Teoreticky jsme se učili o tom, jak vůbec založit projekt a zařídit, aby vše bezproblémově fungovalo a dosáhli jsme kýženého cíle. Velmi zajímavé bylo například sestavení týmu a přiřazení jednotlivých rolí členům. Teorii jsme postupně propojovali s praxí a oba týmy se začaly zabývat konkrétním projektem. Náš tým přišel s návrhem Tržnice světa.

Přečíst celý článek


Jak funguje očkování?

8.3.2021

Počátkem února měli žáci vyššího gymnázia a kvarty možnost zúčastnit se online přednášky s názvem: Koronavirus – imunita, detekce, očkování, kterou si pro ně připravila naše absolventka PharmDr. Klára Sochorová Ph.D. Přednášky se zúčastnilo téměř 100 žáků a pedagogů gymnázia, které autorka přehledně provedla interakcí viru s lidským tělem, současnými metodami testování a základními principy dostupných vakcín. Těší nás, že přestože se jednalo o nepovinnou přednášku v ranních hodinách, byl zájem o současné dění velký.

Tento týden také zveřejnila VŠCHT Praha přehledné infografiky, které srozumitelným způsobem shrnují nejdůležitější poznatky o vakcínách, které jsou v současné době uvedeny na trh, nebo je jejich uvedení v blízké době předpokládáno: Jak fungují vakcíny.

Závěrem bychom rádi přednášející za školu poděkovali za její čas a ochotu pomoci zorientovat se ve složité problematice.


Space se dočkal svého vydání!

16.2.2021

SPACEJak bývá na naší škole zvykem, i naše třída si v tercii v rámci mediální výchovy připravila svůj vlastní časopis. Ten náš se jmenuje Space. Měli jsme v úmyslu ho vydat již minulý rok, ale pandemie nám tak trochu překazila plány. I přesto jsme se rozhodli jej se zpožděním vydat a pochlubit se naším výtvorem.

Můžete se těšit jak na zábavné články, tak na nově nabyté vědomosti. Celý časopis je po přihlášení k dispozici >> ZDE <<.

Příjemnou zábavu při čtení našeho časopisu.

Justýna Jirsová, šéfredaktor časopisu Space


Gastronomie po francouzsku aneb jak se francouzštináři baví při distanční výuce

4.2.2021

Studenti se při distančním vzdělávání potýkají s různými typy úkolů, s klasickými i neotřelými.

Zadání úkolu pro francouzštináře z kvarty bylo jasné: Nahraj video nebo zvukový záznam na téma jídlo, restaurace, gastronomie…fantazii se meze nekladou.

Vzhledem k faktu, že se žáci, začátečníci ve francouzštině, vzdělávají bezmála již rok distančně, nebylo zadání snadné. Z několika následujících videí je ale patrné, že se kvartáni pustili do úkolu s nadšením a dobře se u něj bavili.

Prostřeno à la française – Le déjeuner – Une omelette – Comment faire les crêpes françaises – Dans un magasin – Dans un bistrot – Mon petit déjeuner – Au restaurant